Kora hajnalban felkel az utazó, hogy eljusson A-ból B-be, felszáll a vonatra abban a reményben, hogy nem véletlenül találták ki a menetrendet. Erre a mentrendet ki lehet dobni az ablakon, majd valamikor beér a vonat a célállomásra.
Nem indult valami fényesen két IC-vonat közlekedése hétfőn, ami a szolnokiakat is érintette, mégpedig eléggé kényelmetlenül.
A MÁVInform tájékoztatása szerint hétfő reggel a Nyíregyházáról 5:34-kor Budapestre elindult Nyírség IC (IC 609) mozdonyhiba miatt Debrecentől 50-60 perces késéssel közlekedett tovább.
Egy hozzászóló azt írta: Csak egy átlagos nap a paradicsomban.
Nem voltak szerencsésebbek egy másik IC-vel utazók sem.
Ez az IC Miskolcról indult, ugyancsak hajnalban és hasonló módon ennek is mozdonyhiba borította fel a menetrendjét.
Hétfőn ugyanis a szintén a Miskolcról 5:34-kor Nyíregyháza-Debrecen-Szolnok felé a Nyugati pályaudvarra elindult Tokaj IC (IC 580) mozdonyhiba miatt Nyíregyházától 50-60 perces késéssel közlekedett tovább.
Valaki megjegyezte: Csütörtökön is ez volt, akkor Szerencsig bírta.
Vagyis már az IC-k sem garantálják azt, hogy ezekkel biztos a menetrend betartása.
A mozdonyoknak körülbelül a harmada, a vasúti kocsiknak körülbelül a negyede, a motorvonatoknak pedig körülbelül az ötöde jelenleg nem üzemképes és nem állítható forgalomba.
Ez tavasszal hangzott el a Vasutasok Szakszervezetének tisztújító kongresszusán. Lázár János építési és közlekedési miniszter azt is elmondta: a körülbelül 8500 kilométer hosszú vasúthálózat felén csökkentett sebességgel közlekedhetnek a vonatok, a járműpark 50 éves, a dolgozók átlagéletkora is hasonló, írta a portfólió.hu.
Mint ismert, tavaly több mint 100 mozdony beszerzéséről szóló tendert írt ki a MÁV, amit a német Siemens nyert meg, de Lázár János miniszter szerint a kormány már nem számít a német cég közreműködésére.
Hogy miért? Mert “már nem barátkoznak velük”.